תסמיני הגמילה מהתמכרות להימורים

תסמיני הגמילה מהתמכרות להימורים
תסמיני הגמילה מהתמכרות להימורים

זה רק עניין של זמן לפני שהכל יתרסק

התמכרות להימורים היא מחלה קשה ומורכבת, שלעיתים מוסתרת מאחורי חזות מקובלת ונורמטיבית. זהו מאבק יומיומי עיקש ומתיש שגורם להרס וקרעים עמוקים בתוך המשפחה. מרכז הגמילה מירקלס אסיה מציע מסגרת תומכת בה אפשר להתחיל את התהליך הארוך והמורכב של שיקום וריפוי.

תהליך הגמילה מההתמכרות אינו פשוט או קל. הוא כרוך בתסמיני גמילה קשים וכואבים שלעיתים קרובות מתוארים כבלתי נסבלים על ידי אלו שחוו אותם. זוהי בהחלט לא "התמכרות קלה" שאפשר להתגבר עליה במהירות ובקלות.

התפיסה שהתמכרות להימורים פחותה בחומרתה מהתמכרויות לחומרים כמו אלכוהול, נפוצה אך מוטעית. הטעות נובעת מהרושם שסמים ואלכוהול הם חומרים מוחשיים שאפשר לצרוך, בעוד התמכרות להימורים היא בעיה המשפיעה רק על המוח ולכן קל יותר להתמודד עם תסמיני הגמילה ממנה.

אך למעשה, שתי ההתמכרויות משעבדות באותה מידה, וגמילה מהימורים יכולה להיות קשה לא פחות. יש סיבה ביולוגית מעניינת לכך, הקשורה לאופן עיבוד החומרים במוח. אך לפני שנסביר אותה, נפרט תחילה את מגוון תסמיני ההתמכרות והגמילה מהימורים שחווים אנשים רבים – ומראים שמדובר בהתמכרות קשה לא פחות מזו לחומרים.

לגמילה מהימורים לחצו כאן >>

 

התמכרות להימורים והמוח

ברוב המקרים, גמילה היא תוצאה ישירה של התמכרויות שונות, מכיוון שהן פוגעות במערכת התגמול הטבעית שלנו ונותנות תחושת עונג מופרזת. בין אם מדובר בהתמכרות לסמים, הימורים או התנהגויות אחרות – התוצאה זהה: שחרור מוגבר של דופמין במוח, מה שגורם לנו להרגיש טוב ובאופוריה.

כתגובה, המוח מנסה לאזן את עליית הדופמין על ידי יצירת קולטנים נוספים לכימיקלים מסוימים הנקראים נוירוטרנסמיטרים. קולטנים אלה פועלים כ"תופסנים" לדופמין העודף.

ככל שנוצרים יותר קולטנים, כך נדרש שימוש מוגבר יותר כדי למלא אותם ולהשיג את אותה תחושת אופוריה.כאשר מפסיקים את השימוש או את ההתנהגות, נותרים במוח קולטנים עודפים ללא דופמין למילויים, וזה מוביל לתסמיני גמילה קשים ולא נעימים.

 

תסמיני גמילה מהימורים

אדם עם הפרעת הימורים כפייתית בדרך כלל יחווה מגוון רחב של תסמיני גמילה, שניתן לחלק לתסמינים גופניים ונפשיים.

אמנם התסמינים אופייניים ברוב המקרים, אך חומרתם משתנה מאדם לאדם – בהתאם למשך הזמן שסבל מההתמכרות, ומידת מחויבותו לבעיית ההימורים.

 

התמכרויות ממושכת

למשל לאדם שהיה שקוע שנים רבות בהימורים כפייתיים – עלולים להופיע תסמינים פיזיים חריפים יותר כמו דופק מואץ וקוצר נשימה. אלה מתעצמים עם תדירות גבוהה של הימורים או גורמי לחץ נפשי נוספים כמו חרדה ודיכאון.

 

 

התמכרויות מתפתחות

לעומת זאת, אצל מי שלאחרונה התחיל לפתח בעיית הימורים – התסמינים עלולים לכלול חוסר מנוחה, תשוקות או עצבנות. לעיתים אלו מצטרפים להפרעות שינה או כאבי ראש, אך בעוצמה פחותה.

 

התמכרויות פתולוגיות

מכורים פתולוגיים להימורים (המזוהים כאנשים עם הפרעת הימורים חמורה יותר לפי המדריך לאבחון וסטטיסטיקה של הפרעות נפשיות DSM IV) עלולים להתמודד עם תסמינים הכוללים שילוב של תסמינים פיזיים קשים כמו לדוגמה: בחילות ונדודי שינה, יחד עם תסמינים נפשיים קשים כמו דיכאון ותשוקות בלתי נשלטות.

מצד שני, מהמרים כפייתיים עלולים לסבול מתסמיני גמילה פחות חמורים אבל עדיין חמורים מספיק כדי להצדיק עזרה מקצועית או תמיכה קבוצתית. הם עלולים לחוות תסמינים שהם גם פיזיים (כמו קושי בפעילויות יומיומיות בגלל עייפות) וגם רגשיים (כמו תחושה נמשכת של אי-סיפוק או ריקנות).

מהמרים עם התמכרות פחות חמורה עדיין עלולים לסבול מתסמיני גמילה משמעותיים. התסמינים שלהם עשויים להיות פחות קיצוניים, אבל עדיין קשים דיו כדי להשפיע על חייהם.

בכל מקרה, חומרת התסמינים תלויה במצבו הייחודי של כל מכור ובמידת רצונו להיגמל. עם טיפול ותמיכה נכונים, רוב המכורים יכולים להתגבר על התסמינים ולבנות מחדש את חייהם. אבל הדבר דורש נכונות אמיתית של המכור להפסיק.

נסתכל על הדרך שבה שתי הקטגוריות של התסמינים – גם פיזיים וגם רגשיים – בדרך כלל יתבטאו בכל מי שסובל מגמילה מהימורים.

 

תסמינים פיזיים

עבור אנשים רבים, התסמינים הפיזיים הם הסימנים המפתיעים ביותר של גמילה מהתמכרות להימורים. תסמינים פיזיים אלה יכולים להתבטא בדרכים שונות, הנפוצות שבהן הן:

  • דפיקות לב
  • קשיי נשימה
  • נדודי שינה
  • בחילות

חומרת תסמיני הגמילה מהימורים יכולה לנוע בין קלה לחמורה, בהתאם לעומק ההתמכרות ומצבו הבריאותי הכללי של האדם.

בקרב מהמרים פתולוגיים, התסמינים הפיזיים יכולים להיות חריפים במיוחד. הימורים תכופים ואינטנסיביים עלולים לגרום לתסמיני גמילה קשים יותר. ההכרה בהימורים פתולוגיים כהפרעה אמיתית ע"י האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית, הובילה למחקרים המראים שלתסמינים פיזיים יש השפעה ממשית, והם אף דומים לתסמיני גמילה מסמים.

למרות שהגוף עצמו אינו מכור לחומר, תסמינים פיזיים אלה הם תוצאה שכיחה של התמכרות להימורים. זוהי תופעה שרבים אינם צופים מראש.

תסמינים פיזיים נוספים עשויים לכלול:

  • כאבי ראש
  • עצבנות
  • שינויים בדפוסי שינה
  • קושי בפעילויות יומיומיות

תסמיני הגמילה הפיזיים אינם קלים להתמודדות, ולעיתים קרובות נדרשת עזרה מקצועית כדי להתגבר עליהם באופן מלא.

אם אתה או מישהו קרוב אליך חווה תסמינים אלו, מומלץ מאוד לפנות לעזרה – ואף להתערבות רפואית אם המצב חמור. למזלנו, בעיות רפואיות פיזיות קשות הן נדירות יחסית בהקשר זה.

 

תסמיני גמילה רגשיים

התסמינים הרגשיים של הגמילה אולי צפויים ומשוערים יותר על ידי רוב האנשים ואולי אפילו מורכבים יותר מתסמיני הגמילה הפיזיים. בדרך כלל, מישהו בגמילה יכול לצפות לתסמינים רגשיים הבאים:

  • תחושות דיכאון
  • חרדה
  • חוסר מנוחה
  • תשוקה להימורים

תסמיני גמילה רגשיים נוטים להיות קשים במיוחד עבור מהמרים כפייתיים, ועלולים להפוך את הגמילה לאתגר גדול יותר מהתסמינים הפיזיים.

חשוב לזכור שהבעיה חורגת מעבר לפעילות ההימורים עצמה. תסמינים רגשיים כמעט תמיד כוללים דחף חזק לחזור להימורים, למרות ההכרה בנזק שהם גורמים. זו טבעה של ההתמכרות.

גורם נוסף הוא נטייה להתמכר גם לחומרים, בניסיון להקל על הכאב הרגשי של הגמילה. זה מוביל לעיתים למעגל של התמכרויות מצטברות.

מהמרים פתולוגיים סובלים בדרך כלל מהתסמינים הרגשיים העמוקים ביותר, ונדרשת עבורם התערבות טיפולית אינטנסיבית יותר כדי לשבור את מעגל ההתמכרות. התמודדות עם הגורמים הרגשיים היא מפתח קריטי בגמילה אצל אוכלוסייה זו.

 

איך מטפלים בתסמינים של גמילה מהימורים?

טיפול בתסמיני גמילה מהתמכרות להימורים דורש גישה אסטרטגית מותאמת אישית, שכוללת שינוי הרגלים, קבוצות תמיכה, ייעוץ ולעיתים תרופות.

רבים מהמטפלים מטפלים בגישה של המדריך לאבחון וסטטיסטיקה של הפרעות נפשיות DSM IV. במרכז מירקלס אסיה אנו מאמינים בגישה מותאמת אישית יותר לטיפול, מכיוון שלכל אדם יש מערך דרישות ייחודי ואין טיפול אחיד שמתאים לכולם.

תסמינים פיזיים יכולים להיות מטופלים עם תרופות מקלות, בעוד תסמינים רגשיים דורשים טיפול נפשי וייעוץ. השתתפות בקבוצת תמיכה יכולה לסייע עם תחושות בידוד ותשוקה. אחרים עשויים לדרוש עזרה נוספת עבור בעיות נלוות כמו התמכרות לסמים או מחלות נפשיות.

מרכזי גמילה כמו מירקלס אסיה מציעים תוכנית גמילה מהימורים המיועדת במיוחד להתמכרות להימורים, ומספקת הן למכור והן למשפחתו את הכלים להפסיק להמר וללמוד איך לחיות ללא ההרגל הזה בחייהם היומיומיים.

 

יש תקווה ואפשר להיגמל

קיימות אפשרויות לקבלת עזרה הן אם אתה סובל מהתמכרות להימורים והן אם אדם קרוב אליך. מרכז מירקלס אסיה מציע גישה כוללנית לטיפול בתסמינים פיזיים, אתגרים רגשיים וצרכים ייחודיים של כל אדם.

הדרך להחלמה עשויה להיות ארוכה, אבל היא בהחלט בהישג יד. אם אתה זקוק לעזרה בניווט בעיות ההימורים שלך, דע שעזרה מקצועית, קבוצות תמיכה ואפשרויות טיפול נוספות זמינות.

 

לסיכום

התמודדות עם התמכרות להימורים ותסמיני הגמילה שלה אינה קלה, והתסמינים משתנים בין אנשים שונים. עם זאת, עם הבנה, תמיכה ונחישות, אפשרי להתגבר על ההתמכרות.

בסביבה תומכת ומתאימה ועם הטיפול הנכון, ניתן להקל באופן משמעותי על התסמינים הקשים של גמילה מהימורים. צור קשר עם מירקלס אסיה היום והתחל את המסע שלך להחלמה.

 

מידע נוסף שעלול לעניין אותך:

איך לדבר עם מכור להימורים

קריז – איל להתמודד עם תופעות הגמילה

5 סימנים שאחד הקרובים אליכם מכור להימורים

משפחות של מכורים – התפקיד של המשפחה בחיי המכור

12 הצעדים לטיפול בהתמכרויות

 

מוכנים לחוות את ההבדל ב-Miracles Asia?

צוות המומחים שלנו להתמכרויות יסייעו לכם לקבל את העזרה שאתם צריכים. התקשרו אלינו עוד היום, או השאירו את פרטיכם על מנת להתחיל את המסע אל גמילה מוצלחת.

לבירורים ומידע

עלוני מידע - מירקלס אסיה

שלחו פרטי התקשרות
לשיחת ייעוץ חינם!

למחירים ועוד פרטים הזינו את פרטי הקשר שלכם וניצור עמכם קשר לשיחת ייעוץ חינם עם איש מקצוע המומחה בתחום ההתמכרויות.