גמילה מאלכוהול לבד – אתגר 30 ימים ללא אלכוהול

גמילה מאלכוהול לבד – אתגר 30 ימים ללא אלכוהול
גמילה מאלכוהול לבד – אתגר 30 ימים ללא אלכוהול

גמילה מאלכוהול לבד

גמילה מאלכוהול לבד – מה עומד לקרות לכם אם תוותרו על אלכוהול ל-30 ימים? בואו לגלות!

הפעם החלטנו לא ללכת סחור סחור, ולגשת ישר ליתרונות של ויתור על אלכוהול למשך חודש. מוכנים לאתגר?

גמילה מאלכוהול לבד

שבוע ראשון ללא אלכוהול

  1. שינה טובה יותר

אחרי שבוע ללא אלכוהול תשימו לב שהשינה שלכם השתפרה. נכון שאלכוהול "יפיל" אתכם לשינה עמוקה, אבל זו בדיוק הבעיה, כי האלכוהול גורם לכם לדלג או לחוות פחות מתהליך מחזורי וחשוב במהלך השינה שנקרא REM – Rapid Eye Movement. שינה טובה יותר = ערנות, פרודוקטיביות, שמחה, ויסות רגשות, איזון הורמונלי, הרגלי אכילה טובים יותר וחיים שמחים יותר. כמובן שככל שיעבור יותר זמן ללא אלכוהול כך הרגלי השינה ישתפרו והשינה תשתפר.

  1. פחות קלוריות, יותר בריאות

באלכוהול יש הרבה קלוריות! אם אתם שותים כוס יין אחת עד שתיים כל ערב תחסכו כ-1000 קלוריות בשבוע, ואם אתם משלבים או שותים קוקטיילים ממותקים זה גם יכול להגיע ל-2000 קלוריות ויותר. מעבר לקלוריות של האלכוהול עצמו, הוא גם מגביר את תחושת הרעב, שעלולה לגרור אכילה מיותרת של מזונות לא בריאים, שומניים, עם עודף מלח / סוכרים וכך נוצר מעגל של תזונה לקוי, השמנה ובעיות בריאותיות כגון השמנה, סכרת, בעיות מטבוליזם ועוד.

סוג שתייה

כמות קלוריות מוערכת

כמה קלוריות תחסכו בשבוע אם אתם שותים יח' ממנה פעם ביום

כוס יין לבן / אדום / מבעבע

150

1050

שליש / חצי / 1 ליטר בירה

120 / 230 / 460

840 / 1610 / 3220

60 מ"ל וודקה / ערק / וויסקי

150

1050

60 מ"ל ליקר

100

700

קוקטיילים

200 ויותר

1400

  1. יותר מים

כששותים אלכוהול מאבדים פי 4 מהנוזלים ששתיתם ובעקבות זאת עלולים להגרם התייבשות, כאבי ראש, איבוד מלחים, עייפות ובחילה. שתיית מים במקום אלכוהול תטיב עם המוח ותשפר את מצב הרוח, תפחית את התדירות והעוצמה של כאבי הראש, תגדיל את יכולת הריכוז, האנרגיה והערנות הכללית. פחות אלכוהול ויותר מים = אנרגיה בריאה.

 

שבוע שני ללא אלכוהול

  1. קיבה רגועה יותר

האלכוהול פוגע ברירית הקיבה, מעכב תהליכי עיכול, מייצר גזים, ריפלוקס חומצתי ונפיחות. ללא האלכוהול הקיבה תוכל להשתקם, הבטן תהיה רגועה יותר ופחות חומצות יעלו לגרון.

 

איך להפסיק לשתות אלכוהול

שבוע שלישי ללא אלכוהול

  1. איזון לחץ דם

מחקרים מראים כי שתיית אלכוהול מופרז לאורך זמן גורמת לעלייה בלחץ הדם, שנקרא גם הרוצח השקט, שכן אין לו תסמינים. במידה ולחץ הדם שלכם עלה בעקבות שתיית אלכוהול הוא צפוי לרדת סביב שבועות 3-4 בלי אלכוהול. לחץ דם מאוזן חשוב לבריאות ותפקוד כל מערכות הגוף לא רק בהווה אלא גם בעתיד.

  1. ירידה במשקל

זוכרים את החסכון בקלוריות מסעיף 2? ובכן חסכון בקלוריות לאורך זמן + אימוץ אורח חיים בריא יותר יובילו לירידה במשקל.

שבוע רביעי ללא אלכוהול

  1. עור בריא יותר

אם תכנסו לכל בלוג טיפוח עצמי / בריאות תגלו שההמלצה הראשונה והגורפת אצל כולם היא מים, מים ועוד מים. שתיית מספיק מים מרווה את הגוף והעור והתוצאות יבואו לידי ביטוי בין היתר גם בעור חלק ובריא יותר עם פחות סיכוי למחלות עור כמו אקזמה, קשקשים ועוד.

  1. תפקוד כבד

הכבד אחרי על מעל 500 תהליכים חיוניים בגוף האדם ואם הוא לא נפגע באופן קשה מידי משתייה מופרזת של אלכוהול, הוא יוכל להשתקם ולאפשר לגוף לסלק זיהומים בצורה טובה יותר ולספוג חומרים מזינים, ויטמינים ומינרלים מהאוכל שאתם אוכלים.

נסכם את היתרונות עם היתרון הברור:

  1. חסכון כלכלי

אלכוהול עולה לא רק בבריאות אלא גם בכיס, חסכון באלכוהול יורגש גם בחשבון הבנק בהתאם לכמות ואיכות האלכוהול שצרכתם.

 

כמובן שבכל שבוע תהנו גם מכל היתרונות של השבועות שלפניו, אשר ילכו וישתפרו בהדרגה.

 לתהליך גמילה מאלכוהול לחצו כאן >>

דיברנו על היתרונות, שבהפסקת צריכת אלכוהול, אבל כמו בכל דבר בחיים אין דבש ללא עוקץ, וזה נכון שיש גם מחיר שאתם עלולים לשלם בעת הגמילה, ובמיוחד במידה וצריכת האלכוהול הייתה מופרזת ועד כדי התמכרות. אנחנו כמובן מדברים על תסמיני הגמילה עליהם נפרט כעת.

רוצים יותר מידע ופרטים על תהליך הטיפול במירקלס אסיה?

השאירו כאן פרטים ונציג ישראלי יחזור אליכם עם כל המידע שאתם צריכים לדעת על טיפול במרכז היוקרתי בתאילנד לטיפול בהתמכרויות "מירקלס אסיה"

עם זאת, גם בהתחשב בעובדה שייתכן ויהיו תסמינים לא נעימים בגמילה, חשוב לדעת שתסמיני הגמילה הם זמניים, והחיים ללא התמכרות יפים בהרבה מאשר החיים עם התמכרות ולכן, אם שמים על המאזניים את החיים עם התמכרות (שהם למעשה לא חיים) לעומת תסמיני גמילה זמניים ואחריהם חיים שלמים ללא חומרים ממכרים כמובן שהאופציה השנייה היא הבחירה המועדפת עלינו.

תסמיני גמילה מאלכוהול

תסמיני הגמילה מאלכוהול

במידה ואתם צורכים אלכוהול בכמויות גבוהות ו/או מכורים לאלכוהול ייתכן ותחוו חלק או את כל תסמיני הגמילה הבאים כשתפסיקו לצרוך אלכוהול לפי ציר הזמן הבא*:

  1. עד 24 שעות אחרי הפסקת שתיית אלכוהול

תסמינים ראשונים יופיעו בין מספר שעות ועד 24 שעות אחרי הפסקת השתייה, כתלות בכמות האלכוהול שנהגתם לצרוך. התסמינים הראשונים יהיו קלים יחסית וביניהם חרדה, רעידות בידיים, הזעה, כאבי ראש, בחילות, הקאות, חשק מתגבר לשתיית אלכוהול, עייפות, קשיי שינה ודכאון.

  1. 12 שעות עד 3 ימים אחרי הפסקת שתיית אלכוהול

במקרים קיצוניים וחמורים עלול להתפתח דליריום טרמנס DTs, הכולל תסמינים קשים (לעיתים יותר בלילה מאשר ביום): הזיות, עלייה בלחץ דם, רעד בלתי נשלט, הזעת יתר חום גבוה, דופק מואץ ופרכוסים. מחקים מראים ש-35% הסובלים מדליריום טרמנס מתים ללא טיפול תרופתי ונתון זה יורד ל-15% אשר מתים גם בהינתן טיפול תרופתי.

  1. 3 ימים עד 7 אחרי הפסקת שתיית אלכוהול

בשלב זה, עבור רוב הנגמלים, התסמינים יתחילו להתמתן עד שייפסקו לגמרי. במקרים של תסמינים קיצוניים וקשים כמו דליריום טרמנס עלול לקחת יותר זמן וכמובן שמומלץ פיקוח רפואי.

* חשוב לדעת, עוצמת התסמינים בגמילה מאלכוהול תשתנה באופן אינדיבידואלי בין אדם לאדם בהתאם לסוג, כמות ומשך הזמן שהאלכוהול נצרך.

לסיכום, גמילה מאלכוהול רצויה ומלאה ביתרונות. עם זאת, במקרה של התמכרות רצוי לעשות את הגמילה בליווי ופיקוח ע"י אנשי מקצוע המתמחים בגמילה מאלכוהול, על מנת לווסת את תסמיני הגמילה, לעבור אותה בקלות ולמצוא את שורש הבעיה על מנת להוריד את הסיכויים להישנות חזרה להתמכרות.

תוכן נוסף שעלול לעניין אותך:

מוכנים לחוות את ההבדל ב-Miracles Asia?

צוות המומחים שלנו להתמכרויות יסייעו לכם לקבל את העזרה שאתם צריכים. התקשרו אלינו עוד היום, או השאירו את פרטיכם על מנת להתחיל את המסע אל גמילה מוצלחת.

לבירורים ומידע

עלוני מידע - מירקלס אסיה

שלחו פרטי התקשרות
לשיחת ייעוץ חינם!

למחירים ועוד פרטים הזינו את פרטי הקשר שלכם וניצור עמכם קשר לשיחת ייעוץ חינם עם איש מקצוע המומחה בתחום ההתמכרויות.