איך לדבר עם מכור – המדריך המלא

איך לדבר עם מכור – המדריך המלא
איך לדבר עם מכור – המדריך המלא

איך לדבר עם מכור

על דבר אחד כולנו יכולים להסכים – התמכרויות הוא נושא קשה מאוד לשיחה. כאשר בן משפחה או חבר סובל מהתמכרות, אנו רוצים לסייע ולעזור, אך לא יודעים כיצד לגשת אליו ואיך לפתוח את השיחה מבלי שהיא תסתיים בצעקות, בכעס ואפילו במשבר ביחסים. שיחה על התמכרויות תטמון בחובה המון רגשות שעלולים להתפרץ ורבים מבני המשפחה של המכור חוששים מהרגע הזה.

לחשוש מהתפרצויות זעם ורגשות זה דבר נורמלי לחלוטין, אך כאשר המניע שלכם הוא ההחלמה, הבריאות והעתיד של המכור, מנעד השיקולים מקבל גוון חיובי עבורכם ובאופן אקטיבי גם עבור המכור, שכן מדובר בתחילת תהליך הריפוי.

כאשר אנו מדברים עם מכור על ההתמכרויות שלו, חשוב מאוד לעשות זאת בצורה שתאפשר להם להקשיב באמת לדברים שאתם אומרים, להבין את המקום ממנו אתם באים ואת הכוונות שלכם לעזור לו וכדי להימנע מלעורר התנגדויות מצידו מומלץ שהדברים יאמרו עם מינימום שיפוטיות או ביקורתיות. אחרי הכל המטרה שלכם היא לראות אותו מצליח להתגבר על ההתמכרות שלו ומתחיל תהליך החלמה.

משפטים של מכורים

כתגובות נפוצות של מכורים כאשר מתעמתים איתם בנוגע למצבם ייתכן ותיתקלו בחלק מהתגובות הללו:

  • "אני ממש לא מכור!"
  • "אני לא עושה את זה כל כך הרבה"
  • "אני לא פוגע באף אחד" , לא פגעתי באף אחד"
  • "זה בשביל הכיף, לא יותר מזה"
  • "ממש לא השתנתי" ו/או "השימוש לא שינה אותי בכלל"
  • "אני יכול להפסיק מתי שאני רוצה"
  • "זה רק פעם ב…"
  • "אני ממש לא כמו 'משה' או 'רויטל' " (או כל שם אקראי המוכר לשניכם)
  • "אני פשוט אוהב את ההרגשה הזאת"
  • "אני עדיין עובד ומתפקד כרגיל, אז כנראה שאני לא כזה מכור"
  • "אני לא עובר על החוק"
  • "את יודעת / אתה יודע באיזה תקופה אני , זה רק עוזר לי להרגע"
  • "הכל טוב"…
 
איך לדבר עם מכור
 
 

איך לדבר עם מכור להימורים

התמכרות להימורים היא התמכרות התנהגותית כפייתית שלרוב המכורים אליה אינם מודעים למעשיהם ולהשלכות שלהם. לפני שאתם מדברים עם מכור להימורים, חשוב מאוד לזכור שלא בטוח שתוכלו לגרום למכור להכיר בכך שהימורים פוגעים בו ובסביבתו, אתם לא יכולים להכריח אותו להפסיק להמר – לא משנה מה תגידו או תעשו, ההחלטה להפסיק היא של המכור וכמובן חשוב לזכור שזה לא אשמתכם.

מומלץ לנסות ולשקף למכור את ההשפעה השלילית שנובעת מההתנהגות שלו עליכם. הביעו את הרגשות שלכם באופן פתוח ואמיתי. אל תנסו לקבוע עבורו עובדות ולקחת שליטה על חייו, זה עלול לגרום להרעה ביחסים. תנו למכור לדעת שאתם תומכים בו ונמצאים לצידו, הוא עלול להרגיש מובך מהמעמד.

כאשר מדברים עם מכורים להימורים שנמצאים בחובות, הימנעו מלקחת את החובות עליכם ולשלם עבורם, החובות מהווים מקור מוטיבציוני עוצמתי לקבלת עזרה וטיפול וכיסוי החובות מחזיר את המכור למצב שבו הוא יכול להמשיך להמר ולקחת עוד הלוואות נוספות.

לטיפול גמילה מהימורים לחצו כאן >>

סייעו למכור בקבלת טיפול, תמכו בו במציאת פתרונות כלכליים, אל תיקחו את העול עליכם.

עזרו להם לקחת אחריות על ההתנהגות שלהם וכך לא תהיו בעמדה "מאפשרת" להמשך אותה התנהגות הרסנית.

איך לדבר עם מכור להימורים

איך להתמודד עם אלכוהוליסט

אם אדם אשר יקר לכם מתמודד עם התמכרות לאלכוהול, לסייע לו הוא אתגר משמעותי. לפני שאתם מנסים לקיים שיחה עם האלכוהוליסט, נסו ללמוד ולצבור ידע על אלכוהול, ההשפעות הרעות שלו וכמובן בצעו מחקר אודות דרכי הטיפול. היוועצו בגורמי טיפול מוסמכים בטרם אתם עושים צעדים מרחיקי לכת אשר יכולים לפגוע ביחסים שלכם עם האלכוהוליסט.

בחלק מן המקרים, האלכוהוליסט כלל אינו מודע לכך שיש לו בעיה, הוא נמצא בהכחשה. בחשיבתו הוא רק נהנה מדי ערב עם כמה כוסות, אך אינו רואה (ובמקרים מסויימים אינו זוכר) את התנהגותו, את האנשים שהוא פגע ופוגע בהם וכמובן את הנזק שנגרם לו עצמו, כאשר הנזקים יכולים להתבטא באופן פיזי, נפשי או חברתי.

כשמדברים עם אלכוהוליסט, יש להתמקד בדאגה שלכם לאדם. השתמשו במילה "אני" הרבה יותר מאשר "אתה" ותסבירו את הדאגות והחששות שלכם. תסבירו שאתם מודאגים לבריאותו של האלכוהוליסט, היו אמפתיים ומבינים למצבו, וכמובן הציעו אפשרויות במקום לדרוש דרישות או לקבוע עובדות.

לתוכנית גמילה מאלכוהול לחצו כאן >>

איך להתמודד עם אלכוהוליסט

איך לעזור למכור לסמים

לפני שאתם פונים אל המכור ומנסים לעזור, כדאי שתלמדו מעט על סוג הסם וההשפעות שלו. כך תוכלו מראש לדעת בפני איזה קשיים אתם והמכור הולכים להתמודד ואיזה סוגים של עזרה קיימים. בחרו זמן ומקום שיתאימו לשיחה רגועה ושלווה, מקום שאתם יודעים שאתם והמכור תרגישו בו בנוח. פנו את לוח הזמנים שלכם ואל תגבילו את השיחה בזמן ("יש לי פגישה ב-2…"), היא עלולה להיות ארוכה.

רוצים יותר מידע ופרטים על תהליך הטיפול במירקלס אסיה?

השאירו כאן פרטים ונציג ישראלי יחזור אליכם עם כל המידע שאתם צריכים לדעת על טיפול במרכז היוקרתי בתאילנד לטיפול בהתמכרויות "מירקלס אסיה"

ניתן לעזור למכור לסמים קודם כל בהקשבה. אם המכור מוכן להיפתח בפניכם ולספר על התחושות והרגשות שלו, תוכלו לעזור לו להחליט מה הצעדים הבאים יהיו. אתם צריכים להבהיר שאתם תהיו לצידו בתהליך הגמילה, וכמובן להסביר שאתם לא שופטים או מאשימים אותו.

תסבירו בסבלנות את הדאגות שלכם ותנו הזדמנות להידברות דו-צדדית במקום רק לשטוח את טענותיכם. למשל, "שמתי לב למשהו לגביך לאחרונה שאני מקווה שנוכל לדבר עליו", מאשר "אנחנו צריכים לדבר, אני חושב שיש לך בעיה".

עזרה למכורים לסמים

איך לדבר עם מכור לקוקאין

סם הקוקאין גורם למשתמשים בו לתחושת אופוריה, לביטחון עצמי מופרז והרגשה כללית מרוממת. כמובן שאותן התופעות הפוכות לחלוטין בזמן שהשפעת הסם מתפוגגת ("דאון"). לכן, יש לבחור בקפידה את הזמן בו המכור נמצא בפרק ביניים, כאשר הוא רגוע ושליו.

בהמשך להמלצות כיצד לעזור למכור לסמים, גם כאשר מדברים עם מכור לקוקאין יש לזכור את עקרונות הבסיס ולהקשיב באדיקות למה שיש למכור לומר. קחו בחשבון שייתכן והמכור לא שם לב להתנהגות שלו ולא שם לב שהוא פוגע בסביבה ובחברים שלו, לכן אין טעם להאשים אותו בדברים שלא בטוח שהוא יודע.

נסו לשאול שאלות כלליות ופתוחות, ולא שאלות של כן ולא. אין טעם לשאול "אתה לא חושב שאתה משתמש יותר מדי?", אלא שאלה פתוחה שתעניק למכור אפשרות להסביר את התחושות שלו, למשל "איך אתה מרגיש כשאתה משתמש לאחרונה?".

לגמילה מקוקאין לחצו כאן>>

הבן שלי מכור לסמים

לנהל שיחה עם הילדים ביום רגיל היא משימה קשה, לדבר איתם על התמכרות לסמים היא כבר משימה ברף העליון. למרות זו, בתור הורים חובה עלינו לסייע לילדנו ברגעים הקשים שלהם, אך גם לכך יש תהליך מסודר שבמידה ותעקבו אחריו, תוכלו לסייע להם מבלי לפגוע במרקם היחסים ביניכם.

להיות הורה זה לא משימה קלה, ולפעמים קשה מאוד לעשות ולהגיד את הדברים הנכונים כאשר אתם רואים את ילדיכם סובלים. לפעמים, מבלי להתכוון להורים יש חלק כלשהו בהתמכרות של הילדים שלהם, וזאת בזמן שהם רק מנסים להגן על הילדים מהתוצאות ההרסניות והשליליות של השימוש בסמים. כאשר אתם עושים זאת, אתם בעצם נותנים 'אור ירוק' לילדים להמשיך בשימוש בסמים מבלי להבין את ההשלכות של המעשים שלהם וכך גם מורידים את המוטיבציה שלהם לחפש עזרה. הפיתרון למצב זה הוא הצבת גבולות באופן חומל ואוהב אך נחרץ וברור. הפסקת מתן כספים שבהם נעשה שימוש לקניית סמים זו דוגמא טובה לגבול שמומלץ להציב.

מומלץ שלא לנהל שיחה מלאת כעסים ורגשות עם הילדים, מה שעלול לערער את מצבם הרגשי והנפשי. יש לפתוח עמם בערוץ תקשורת שיהיה מקובל על שני הצדדים, ללא שיפוטיות או הטחת ביקורת והאשמות. לאחר מכן, יש להציג בפני הילד/ה את אפשרויות הטיפול האפשרויות ולתת לו לבחור איך להמשיך מכאן, ולא לבחור עבורו.

על אף האמור לעיל – חשוב מאוד לבקש עזרה מאנשי מקצוע מוסמכים בתחום הטיפול בהתמכרויות אשר מנוסים במקרים דומים ולא לבצע פעולות דרסטיות שעלולות להיות הרסניות למערכת היחסים בינכם לבין הילדים.

מוכנים לחוות את ההבדל ב-Miracles Asia?

צוות המומחים שלנו להתמכרויות יסייעו לכם לקבל את העזרה שאתם צריכים. התקשרו אלינו עוד היום, או השאירו את פרטיכם על מנת להתחיל את המסע אל גמילה מוצלחת.

לבירורים ומידע

עלוני מידע - מירקלס אסיה

שלחו פרטי התקשרות
לשיחת ייעוץ חינם!

למחירים ועוד פרטים הזינו את פרטי הקשר שלכם וניצור עמכם קשר לשיחת ייעוץ חינם עם איש מקצוע המומחה בתחום ההתמכרויות.