איך לבקש עזרה בהתמכרות

איך לבקש עזרה בהתמכרות
איך לבקש עזרה בהתמכרות

אתה לא לבד במאבק!

חיים עם התמכרות יכולים לעיתים קרובות להרגיש כמו מאבק בודד ומבודד. עם זאת, ישנן דרכים שבהן ניתן לשבור את מעגל השתיקה והבדידות, ולהתחיל לקבל את התמיכה הנחוצה כדי להשיב לעצמך שליטה על החיים. אנו במרכז הגמילה מירקלס אסיה  שבתאילנד, מציעים לאורחינו תוכנית טיפולית מקיפה שתוכננה במיוחד כדי לטפל בשורש הבעיות שמובילות להתמכרות.

התמכרויות לסוגיהן, בין אם מדובר באלכוהול או סמים, ואף התנהגויות ממכרות כגון הימורים או מין, סובלות לצערנו עדיין מסטיגמה חברתית רבה ומחוסר הבנה כלפי המתמודדים.

 

הדרך שבה אנו כמכורים מתנהגים היא קשה מאוד עבור בני המשפחה והחברים שלנו. לעיתים קרובות הם אינם מבינים מדוע איננו מסוגלים פשוט "להפסיק" את ההרגלים ההרסניים.

זו הסיבה שתוכניות גמילה ושיקום כמו זו שמציע מרכז מירקלס אסיה  כל כך חשובות ואפקטיביות. אנשים הסובלים מהתמכרות זקוקים לעזרה ישירה וממוקדת כדי להפסיק ולהישאר נקיים או פיכחים, בשל האופי הכפייתי וההרסני של המחלה.

ניסיונות עצמאיים להיגמל לעיתים קרובות מסתיימים בהישנות וחזרה לאותם מעגלים של שימוש, גם אם הם נעשים בכוונות טובות. אין שום בושה בבקשת עזרה מקצועית כדי להתגבר על ההתמכר. נשמח לפרט בהמשך כיצד ניתן לבקש עזרה ולהתגבר על המכשולים שעלולים לעכב זאת.

מידע חשוב

  • מעגל ההתמכרות לעיתים קרובות מוביל לתחושות של בידוד, ניתוק חברתי ולחוסר נכונות לבקש עזרה מאחרים. דבר זה בתורו מחמיר ומעמיק את הבעיה של ההתמכרות.
  • להודות בפני מישהו, לא משנה אם חבר, בן משפחה או אדם מקצועי, שישנה בעיה של התמכרות שלא ניתן לפתור לבד, לעיתים קרובות מהווה הקלה עצומה וצעד חשוב בדרך להחלמה.
  • בניית מערכת תמיכה איתנה וחזקה, בין אם באמצעות חברים קרובים, בני משפחה או משאבים מקצועיים כמו יועצים וקבוצות תמיכה, היא צעד הכרחי וחיוני כדי להתגבר בהצלחה על התמכרות ולצאת מהמעגל השלילי שלה.
 

הכחשה – מחסום לקבלת עזרה

התמכרות התנהגותית, התמכרות לאלכוהול או לסמים הם בעיות חמורות מאוד שיכולות להוביל להידרדרות קשה בבריאות הגופנית והנפשית של האדם. נדרש אומץ רב כדי להכיר ולהודות בפני עצמך ובפני אחרים שישנה בעיה של התמכרות, ולבקש עזרה מקצועית לטיפול בה.

הכחשה היא אחד המחסומים הנפוצים ביותר שמונעים מאנשים לקבל עזרה וטיפול להתמכרות שלהם. הכחשה יכולה לנבוע מסיבות שונות, כמו פחד, בושה, או פשוט חוסר רצון ומוכנות נפשית להתמודד עם המציאות ולקבל שיש בעיה.

ישנם כמה סימני אזהרה שעשויים להצביע על כך שאדם נמצא במצב של הכחשה לגבי ההתמכרות שלו. סימנים אלה כוללים:

מזעור הבעיה

מכורים לעיתים קרובות ממעיטים בערך השימוש שלהם בסמים או אלכוהול או מכחישים שהשימוש מהווה בעיה. מכורים עשויים לטעון כי הם יכולים להפסיק להשתמש בכל עת שירצו או ששתיית אלכוהול או השימוש בסמים אינם חמורים כמו של אנשים אחרים.

האשמת הסביבה

מישהו עם בעיית התמכרות עלול להאשים את משפחתו, חבריו או עמיתיו לעבודה על ההתמכרות שלו. הם עשויים לומר שהם לא היו מכורים אלמלא המתח בחייהם או אלמלא מישהו פשוט היה עוזר להם יותר.

תירוצים

לעיתים קרובות מכורים יתרצו את ההתנהגות שלהם, כמו לומר שהם משתמשים בסמים רק כשהם כועסים או עצובים. הם גם עלולים לטעון שהם צריכים לשתות או להשתמש בסמים כדי להתמודד עם הבעיות שלהם.

 

הכחשת ההשלכות

חלק מהמכורים יכחישו שלחומר שלהם יש השלכות על חייהם. הם יטענו שהם יכולים להתמודד עם השתייה או השימוש בסמים וזה לא משפיע על חייהם בצורה שלילית.

לא משנה מה הסיבה, הכחשה מונעת מאנשים לקבל את העזרה שהם צריכים כדי להחלים מהפרעת שימוש בחומרים או התמכרות.

אם אתה מתמודד עם התמכרות, חיוני ביותר שתתגבר על ההכחשה ותבקש עזרה מקצועית וטיפול. ישנם משאבים רבים זמינים שיכולים לסייע לך להחלים ולחיות חיים נקיים ופיכחים.

בניית מערכת תמיכה איתנה היא קריטית עבור כל אדם בתהליך החלמה מהתמכרות. עם זאת, היא יכולה להיות מועילה במיוחד עבור אלו שנמצאים בשלבים מוקדמים של ההחלמה ומנסים להתגבר על שלב ההכחשה. מערכת תמיכה חזקה יכולה לספק מנופים של מוטיבציה, אחריות אישית ועידוד להמשיך בדרך להחלמה.

 

איך התמכרות מונעת מאנשים לבקש עזרה

התמכרות היא כמו מעגל קסמים שקשה לצאת ממנו. ההתנהגויות הקשורות להתמכרות הופכות כל כך מושרשות ו"נורמליות" עבור האדם, שכל ניסיון להשתחרר מהן נתקל בתשוקה עזה ובתסמיני גמילה קשים. 
כתוצאה מכך, אנשים עם התמכרות לעיתים משכנעים את עצמם שהם מסוגלים להיגמל לבד בלי עזרה. לצערנו, זה נדיר שזה עובד.
בנוסף, התמכרות יכולה לגרום להתבודדות וניתוק מאהובים וממערכות תמיכה. דבר זה מקשה על בקשת עזרה, גם כשהרצון קיים. 

התמכרות גורמת לשינויים במצב הרוח ובמוטיבציה, מה שמונע השתתפות בפעילויות שיכולות לסייע בהחלמה.
לכן, התמכרות מונעת לעיתים קרובות מאנשים לבקש את העזרה שהם צריכים. במקום זאת הם ממשיכים להיאבק לבד. בקשת עזרה היא לעיתים הצעד הראשון והקשה ביותר בהחלמה מהתמכרות.

 

5 דרכים לבקש עזרה לטיפול בהתמכרות

אחת הפעולות הקשות ביותר עבור אדם עם התמכרות לסמים היא לבקש עזרה. לפעמים, הדרך הקלה לכאורה היא פשוט להמשיך ולהשתמש בסמים. אבל בפנים, כנראה שאתה יודע שאתה זקוק לעזרה. רק שאינך בטוח איך לבקש אותה.

הנה 5 דרכים פשוטות שבהן תוכל לבקש עזרה עם ההתמכרות:

כתוב מכתב או אימייל

לעיתים קרובות, לכתוב על הקושי לבקש עזרה קל יותר מאשר לדבר על כך בקול רם. הכתיבה עוזרת לארגן את המחשבות בצורה הגיונית.

בזכות הכתיבה, אתה עשוי להתחיל להבין טוב יותר את עצמך ואת האתגרים שלך.

זכור תמיד, שלאחר שתלחץ על שליחה, אין דרך חזרה. ברגע שקיבלת את ההחלטה לבקש עזרה, יש בצעד זה עצמו סוג של הקלה.

אז תן למחשבות לזרום וכתוב מכתב, מייל או הודעה למישהו שאתה סומך עליו. חלוק את מה שאתה מרגיש ובקש עזרה. זו הדרך הראשונה לצאת מהבדידות ולהתחיל לשנות.

 

דבר עם מישהו שאתה סומך עליו

בתקווה שיש לך מישהו קרוב, כמו בן משפחה או חבר טוב, שאתה יכול לשוחח איתו על הכל, גם אם אין להם ניסיון עם התמכרות. ייתכן ואתה זקוק למישהו שיקשיב כדי שתוכל להבין בעצמך מה קורה והאם אתה זקוק לגמילה. לפעמים, די באוזן קשבת כדי להבין טוב יותר את המצב.

 

דבר עם מישהו שעבר חוויה דומה

אם אתה מכיר מישהו שעבר חוויה דומה, יתכן שהם יודעים מה לעשות, במיוחד אם הם מצאו עזרה בעצמם. נסה לגלות מה עבד עבורם ובדוק אם אותו הדבר יכול לעבוד גם במקרה שלך.

יתכן כי במפגש 12 הצעדים תפגוש מישהו, כמו משתתף במכורים אנונימיים או באלכוהוליסטים אנונימיים, שעבר תהליך של החלמה ויהיה מוכן לשתף את החוויה שלו בגמילה מהתמכרות.

 

דבר עם מישהו באינטרנט או בטלפון

ברחבי האינטרנט תוכל למצוא מידע על התמכרות לסמים וכיצד לקבל עזרה. המידע כולל אתרי מרכזי גמילה, מספרי חירום, קבוצות תמיכה וחדרי צ'אט.

בחיפוש מהיר תקבל אפשרויות אנונימיות רבות. לפעמים יהיה נוח לדבר עם זר בצורה אנונימית ודיסקרטית לפני שמדברים עם בן משפחה או חבר, במקרים שבהם אתה מודאג מתגובות או שיפוטיות.

 

יתרונות בקשת עזרה

אם תצליח להתגבר על הקושי לבקש עזרה, סביר להניח שתרגיש הקלה עצומה, כאילו משקל כבד הורד מכתפיך. זוהי התקדמות משמעותית בכיוון הנכון.

אחד ההיבטים של התמכרות הוא המשך השימוש בחומר או ההתנהגות הממכרת, גם כשיודעים שזה מזיק. המכור אומר לעצמו "אני יודע שיש לי בעיה, אבל פשוט לא יכול להפסיק". למרות שהחיים יוצאים משליטה, קשה מאוד להפסיק. חשוב לזכור שהתמכרות היא מחלה, לא בושה, ובקשת עזרה היא הצעד הראשון והחשוב.

ההודאה שיש בעיה יכולה להרגיש כמו הקלה עצומה. זו נקודת מפנה.

 

מה אם הם אומרים לא?

בקשת עזרה בהתמודדות עם התמכרות יכולה להיות תהליך מפחיד וקשה. אתה עלול לחשוש שהאדם שאליו פנית יסרב לעזור או לא יבין אותך.

חשוב לזכור שבקשת עזרה היא צעד אמיץ וחיובי. אם מישהו סירב או לא הבין, יש המון אפשרויות עזרה אחרות.

לא כדאי לקחת זאת באופן אישי, מכיוון שהאדם אולי חסר את הידע או המשאבים לסייע לך. תמיד אפשר לנסות ולבקש עזרה מאנשים נוספים עד שמוצאים תמיכה מתאימה.

ישנם גם משאבים מקצועיים רבים, כמו מטפלים, יועצים ותכניות גמילה, שיכולים לספק הדרכה ותמיכה בהתגברות על ההתמכרות. אנשי מקצוע תמיד יאמרו כן.

 

כיצד מרכז מירקלס אסיה  יכול לעזור

תהליך גמילה יכול להיות יקר וקשה לדעת אם אתה עושה את הבחירה הנכונה.

לרוב האנשים יש ניסיון גמילה אחד בלבד, לכן חשוב לקבל החלטה נכונה. עם האפשרויות הרבות, קשה לדעת מה הבחירה הטובה ביותר עבורך. במרכז מירקלס אסיה  אנו מציעים את הסיכוי הגבוה ביותר להחלמה מוצלחת עם תוכנית הגמילה שלנו, הזמינה ל-30, 60 או 90 ימי שהייה.

אנו מקבלים רק 15 אורחים בכל פעם כדי להבטיח תשומת לב אישית. המטפלים שלנו מוסמכים ומנוסים, עם עשרות שנות ניסיון בסיוע להחלמה מהתמכרויות. אם אתה מתקשה עם התמכרות וזקוק לעזרה, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר לשיחת הערכה חינמית וחסויה. אנו כאן לסייע ולתמוך בך.

 

תוכן נוסף שעלול עניין אותך:

מוכנים לחוות את ההבדל ב-Miracles Asia?

צוות המומחים שלנו להתמכרויות יסייעו לכם לקבל את העזרה שאתם צריכים. התקשרו אלינו עוד היום, או השאירו את פרטיכם על מנת להתחיל את המסע אל גמילה מוצלחת.

לבירורים ומידע

עלוני מידע - מירקלס אסיה

שלחו פרטי התקשרות
לשיחת ייעוץ חינם!

למחירים ועוד פרטים הזינו את פרטי הקשר שלכם וניצור עמכם קשר לשיחת ייעוץ חינם עם איש מקצוע המומחה בתחום ההתמכרויות.