בחן את עצמך: האם אתה מכור להימורים?

בחן את עצמך: האם אתה מכור להימורים?
בחן את עצמך: האם אתה מכור להימורים?

אחד הדברים הבעייתיים עם התמכרות להימורים היא שקשה מאוד לזהות אותה, גם על ידי המשפחה והחברים של המכור וגם על ידי המכור עצמו. אספנו 7 סימנים שיאותתו לך שאתה עלול להיות מכור להימורים ואם אתה מזהה את הסימנים הללו אנחנו ממליצים בחום לפנות לעזרה, לפני שהמצב מידרדר

 הימורים – משחק תמים?!

הימורים זה חטא ערמומי שנותן אשליה של כסף קל ומהיר. הימורים מוכרים לנו חלום שנמצא כאילו בהישג יד, אבל הדרך להתמכרות ולהפסדים חלקלקה ומסוכנת.

 

בעוד שלחלום על זכייה בפרס הגדול בלוטו זה כיף, יש תחושת אדרנלין, אפשר לפנטז על הבית או האוטו או הסירה או המטוס או גם וגם שנקנה, לחשוב איך הכסף "יסדר" אותנו ולפנטז על חופשות במקומות אקזוטיים עם שמפניה ביד אחת וענבים ביד השנייה, יש הבדל גדול בין משחק מזל (כזה או אחר) אחת לכמה זמן לבין לרדוף אחרי משכורת, הלוואות ונכסים בקזינו.

 

התמכרות להימורים מובילה למגוון בעיות ולא רק כלכליות, הכוללות: דיכאון, פשיטת רגל, אלימות, גניבות, הונאה ואיבוד נכסים; וכמו כל התמכרות, גם במקרה של התמכרות להימורים, ההשלכות משפיעות לא רק על המכור אלא גם על משפחתו וקרוביו.

לתהליך גמילה מהימורים >>

 

 

התמכרות להימורים היא התמכרות קשה לזיהוי

התמכרות להימורים היא התמכרות קשה מאוד לזיהוי גם ע"י המכור וגם ע"י משפחתו וחבריו. פעמים רבות הסימנים לא מספיק ברורים והבנה מגיעה מאוחר מידי ואחרי ריסוק כלכלי. מכאן שקיימת חשיבות להבנת הסימנים כמה שיותר מוקדם.

 

 

מה הסימנים שאתה מכור להימורים?

ניתן לזהות מספר סימנים שמעידים על פיתוח הרגלי הימורים בעייתיים. אם אתה מהמר ואחד או יותר מהסעיפים הבאים מתקיים אנחנו ממליצים לפנות לעזרה:

 

 

  1. הימור על יותר ממה שיש לך

מהמרים חברתיים מזדמנים ומהמרים שמרנים מגבילים את הזמן והכסף שהם משקיעים בהימורים. כשמהמר מתחיל להשקיע יותר ממה שהוא יכול להרשות לעצמו להפסיד, זה סימן ברור שהוא איבד את היכולת לשלוט בדחף להמר ואיבוד השליטה זה כמובן התמכרות. זה הזמן לבקש עזרה, אם קרו לך אחד או יותר מהדברים הבאים:

  • הימרת על סכומים יותר גבוהים ממה שיש לך
  • לקחת הלוואות כדי לכסות חובות או להמשיך להמר עם ההלוואה
  • הסכמת לוותר על מקום העבודה שלך או מערכות יחסים בשביל ההימורים
 
  1. אובססיביות להימורים

אובססיביות להימורים היא סימן נוסף לאיבוד השליטה ואופיינית למהמרים כפייתיים. מהמר כפייתי לא רק מהמר, הוא גם חושב על ההימורים כשהוא לא מהמר. זה הזמן לבקש עזרה, אם קרו לך אחד או יותר מהדברים הבאים:

  • חשבת על הימורים שעשית בעבר (בין אם ניצחת ובין אם הפסדת)
  • אתה חושב על הפעם הבאה שתהמר
  • הימרת כדי לעשות איקס, אבל כשזכית הלכת להמר שוב
 
  1. שקרים לגבי ההימורים

שקרים, שעוזרים להסתיר את ההתמכרות להימורים והתנהגות שקשורה אליה, הם תסמין מרכזי שמאפיין כמעט כל התמכרות, כמו גם במקרה של התמכרות להימורים. כשההתמכרות הופכת להיות כפייתית המכור מוכן לעשות הכל כולל לשקר לאנשים האהובים לו כדי לכסות ולהסתיר את ההתמכרות, וגם כשזה נוגד את ערכיו הפנימיים, לתופעה זו קוראים דיסוננס קוגניטיבי. הבעיה היא שמהמרים כפייתיים משקרים, הרבה פעמים, גם לעצמם. אם אתה מרגיש שאתה משקר לעצמך או אם מצאת את עצמך משקר לאחרים לגבי ההימורים, פנה עזרה.

 

 

  1. פנו אליך וציינו שאולי קיימת בעיה, אבל לדעתך אין שום בעיה

התמכרות להימורים היא התמכרות שלוקח הרבה זמן לגלות, ואם החברים או המשפחה כבר ציינו בפניך שאולי יש בעיה זה מצביע, שככל הנראה, לא רק שיש בעיה אלא התמכרות ארוכת זמן, שגובה מחירים ולא רק כלכליים. בטח קשה לך להאמין, התחושות שלך הן קשות ואפילו בלתי נסבלות, אבל תקשיב להם, גם אם אתה לא לגמרי מאמין – הם אוהבים אותך! אתה חשוב להם! תפנה לעזרה.

 

 

  1. אתה סובל מבעיות רגשיות

התמכרות להימורים, כמו התמכרויות אחרות, משמשת כמנגנון להתמודדות עם בעיות אחרות. הבעיה היא שאפילו שההימורים יכולים לעזור "לברוח מהצרות" הם ייצרו בעיות חדשות משל עצמם. הצורך להמר בצורה כפייתית לא מאפשר להרגיש טוב כשאתה לא מהמר, לחץ, מתח, חרדה, כאבי ראש, כאבי בטן ועוד תופעות לא נעימות שנגרמות מההתמכרות וההשלכות שלה הם סימן שההימורים הם כבר לא רק משחק מזל כיפי אלא התמכרות.

 

 

  1. אתה לא מצליח לבצע את אותן משימות בעבודה כמו בעבר

אתה מתחיל לפשל בעבודה. זה הזמן לבקש עזרה, אם קרו לך אחד או יותר מהדברים הבאים:

  • משימות שלקחו לך בעבר זמן מסוים לוקחות לך הרבה יותר זמן
  • אתה לא מצליח להתרכז בעבודה
  • הבוסים מעירים לך פעמים רבות
  • אתה לא מסוגל להתמודד עם עלייה בעומס העבודה
  • אתה נעדר פעמים רבות מימי עבודה
  • בזמן העבודה כל מה שאתה יכול לחשוב עליו זה ההימורים
 
  1. אתה גונב או מרמה בשביל להשיג כספים

אם אתה מנסה להשיג כסף בדרכים לא חוקיות בשביל ההימורים תעצור את הכל לפני שהמצב יתדרדר ופנה לעזרה!

 

הזדהית עם אחד או יותר מ-7 הסימנים הנ"ל? במרכז מירקלס אסיה מחכים מומחים לטיפול בהתמכרויות מכל הסוגים כולל התמכרות להימורים וגם אם אתה לא בטוח אם אתה מהמר רק בשביל הכיף או מכור אנחנו מזמינים אותך להתקשר לייעוץ ראשוני.

 

מידע נוסף שעלול לעניין אותך:

מוכנים לחוות את ההבדל ב-Miracles Asia?

צוות המומחים שלנו להתמכרויות יסייעו לכם לקבל את העזרה שאתם צריכים. התקשרו אלינו עוד היום, או השאירו את פרטיכם על מנת להתחיל את המסע אל גמילה מוצלחת.

לבירורים ומידע

עלוני מידע - מירקלס אסיה

שלחו פרטי התקשרות
לשיחת ייעוץ חינם!

למחירים ועוד פרטים הזינו את פרטי הקשר שלכם וניצור עמכם קשר לשיחת ייעוץ חינם עם איש מקצוע המומחה בתחום ההתמכרויות.