סימנים, תסמינים והשפעות של התמכרות לאלכוהול

סימנים, תסמינים והשפעות של התמכרות לאלכוהול
סימנים, תסמינים והשפעות של התמכרות לאלכוהול

אל תיתנו לפחד או לבושה למנוע ממך חיים חדשים

התמכרות לאלכוהול יכולה להשפיע לרעה על הבריאות ועל החיים. אם אתה או מישהו קרוב אליך שותה אלכוהול באופן קבוע ומתקשה להפסיק, זה אות אזהרה. אל תפחד או תתבייש לבקש עזרה. אל תחכה עד שיהיה מאוחר מדי. מרכז גמילה מירקלס אסיה בתאילנד יכול לסייע בדרך לחיים בריאים ומאושרים יותר, ללא תלות באלכוהול.

הבנת הסיבות לשתיית אלכוהול

התמכרות לאלכוהול, הידועה גם כהפרעת שימוש באלכוהול (AUD), היא מצב רפואי קשה שבו אדם מפתח תלות פיזית ונפשית בשתיית אלכוהול. אנשים התלויים באלכוהול מתקשים להפסיק לשתות למרות ההשפעות השליליות. הם חשים שחיים ללא אלכוהול הם בלתי אפשריים.

עם הזמן, שתיית אלכוהול באופן קבוע גורמת לשינויים במוח שמקשים על חשיבה ברורה וקבלת החלטות הגיוניות. תסמיני ההתמכרות משתנים בין אנשים ותלויים בחומרת המצב.

חשוב לזהות את סימני ההתמכרות ולבקש עזרה מקצועית כדי להתגבר על התלות ולחזור לחיים בריאים ותקינים. תמיכה וטיפול מתאימים יכולים לסייע למי שסובל מבעיה זו.

מה קורה לגוף בזמן צריכת אלכוהול?

כאשר אדם שותה משקאות אלכוהוליים, הגוף שלו פועל כדי לפרק את מולקולות האלכוהול.

התהליך הזה גורם לעלייה ברמת הדופמין, חומר כימי במוח האחראי על תחושת עונג וסיפוק. בגלל זה, שתיית אלכוהול יכולה לגרום לתחושות של נינוחות ואופוריה.

אולם, ככל שהשתייה נמשכת, המציאות הופכת לקשה יותר לעיכול.

שתייה קבועה בכמויות גדולות יכולה להשפיע לרעה על הכימיה של הגוף, ולגרום לבעיות בריאותיות לאורך זמן. צריכת אלכוהול מפריעה לאיזון אלקטרוליטים, להעברת אותות עצביים ולפעילות אנזימים האחראים על עיכול. כמו כן, היא יכולה לגרום להצטברות שומן בכבד, מה שעלול לגרום לנזק קבוע לאיבר. צריכה מופרזת של אלכוהול קשורה למחסור בויטמינים חיוניים כמו תיאמין וחומצה פולית, החשובים לתפקוד המוח.

בנוסף, שתיינים כבדים סובלים לעיתים מעייפות וחולשת שרירים, בגלל הקושי של הגוף לייצר אנרגיה כראוי. במרכז מירקלס אסיה אנו רואים לעיתים קרובות ששתיינים כבדים סובלים מאיכות שינה ירודה, מכיוון שאלכוהול מפריע לשלב ה-REM בשינה. זה יכול לגרום לעייפות ותשישות במהלך היום.

לצריכה קבועה של כמויות גדולות של אלכוהול יש השפעות חמורות על הכימיה של הגוף, מעבר לתחושת הנגאובר או העייפות. השפעות לטווח ארוך כגון מחסור בוויטמינים או נזק לאיברים, יכולות להתרחש אם אדם אינו זהיר בצריכת האלכוהול שלו. לכן, חשוב להבין את סימני ההתמכרות לפני שיהיה מאוחר מדי.

סימני התמכרות לאלכוהול

סימני התמכרות לאלכוהול יכולים להשתנות בין אנשים, אבל ישנם כמה סימנים משותפים:

  • סבילות מוגברת – הצורך לשתות יותר ויותר כדי להרגיש שיכור.
  • תשוקה חזקה לאלכוהול – רצון עז לשתות מוקדם יותר ביום או מיד בהתעוררות.
  • אובדן שליטה – חוסר יכולת להפסיק לשתות לאחר מנה אחת.
  • תלות פיזית – חוויית תסמיני גמילה וצורך מוגבר בשתייה כדי להימנע מתחושת הנגאובר.
  • הזנחת אחריות – היעדרויות מהעבודה או הלימודים כדי להקדיש זמן לשתייה.
  • בידוד חברתי – ניתוק מהסביבה כדי להמשיך לשתות ללא שיפוט.
  • בעיות כספיות – הוצאה מופרזת על אלכוהול או קשיים כספיים בעקבות השתייה.
 
 

תסמיני התמכרות לאלכוהול

הסימנים והתסמינים שחווים אלה עם הפרעת שימוש באלכוהול אינם תמיד פיזיים. בנוסף לסימנים שעשויים להיות גלויים מבחוץ, יחידים הסובלים מהתמכרות עלולים לחוות תסמינים פסיכולוגיים כגון:

  • בלבול מנטלי – קושיבריכוז, קבלת החלטות ובעיות זיכרון.
  • תנודות מצב רוח – שינויים קיצוניים במצב הרוח הנגרמים על ידי שתייה או גמילה.
  • חרדה ודיכאון – תחושות עצב ויאוש, בשילוב עם פחדים לא רציונליים שמחמירים בהיעדר אלכוהול.
  • הכחשה והמעטה בחומרה – התעלמות מאזהרות על הרגלי שתייה בעייתיים והשפעתם השלילית.
 

השפעות ארוכות טווח של אלכוהול על הגוף

שתיינים כבדים ניצבים בפני סיכונים בריאותיים רבים לאורך זמן כתוצאה מצריכת יתר של אלכוהול.

ההשפעות ארוכות הטווח של אלכוהול יכולות לכלול נזק לאיברים חיוניים כגון הכבד, הלב, הלבלב והקיבה, וכן ליקויים נוירולוגיים כגון אובדן זיכרון וירידה קוגניטיבית.

כמו כן, אנשים הסובלים מהפרעת שימוש באלכוהול עלולים לחוות שינויים במראה הפיזי, כגון ירידה מהירה במשקל עקב תת-תזונה או התקפים הנגרמים מצריכת יתר של אלכוהול.

לחץ דם גבוה וסיבוכים נוספים

אנשים ששותים בכבדות במשך שנים בדרך כלל נמצאים בסיכון מוגבר לסיבוכי לחץ דם, מה שמוביל לגורמי סיכון נוספים כגון יתר לחץ דם, מכיוון שהגוף הופך לסביל להשפעות האלכוהול, ונדרש יותר כדי להגיע לאותה רמה של שכרות.

אפקט זה מפעיל לחץ רב יותר על הלב של האדם ועלייה מתמשכת בלחץ הדם שלו יכולה להפוך לכרונית ופוטנציאלית מסכנת חיים אם לא מטפלים בה.

עם הזמן, אנשים ששותים באופן כבד מובילים גם לטרשת עורקים, מצב שבו מתפתחות משקעי שומן בתוך העורקים, מגבילות זרימת דם ומובילות לעליות נוספות בלחץ דם.

כאשר משלבים גורמי סיכון לבביים נוספים כגון השמנת יתר או עישון, זה יכול להוביל לאירועים קרדיווסקולריים מסכני חיים כגון שבץ או התקף לב.

שתייה מופרזת של אלכוהול יכולה להשפיע לרעה על מערכות יחסים

אנשים שצורכים אלכוהול באופן קבוע ובכמויות גדולות נוטים להתבודד יותר ולהתרחק מחברים ובני משפחה שמנסים לעזור להם. גם אם הם נשארים בקשר עם אנשים קרובים, הם עלולים להפוך לתוקפניים או פוגעניים בשיחות איתם, מה שמזיק בטווח הארוך ליחסים.

זה מוביל לתחושות של אשמה ובושה על ההתנהגות שלהם, ודוחף אותם להתבודד עוד יותר ממקורות תמיכה שיכולים לעזור להם להחלים.

השפעות על הקריירה

ידוע שאנשים שצורכים אלכוהול באופן קבוע סובלים לעיתים קרובות מבעיות מקצועיות כתוצאה מחוסר ריכוז, קושי להתמקד, ביצועים נמוכים בעבודה והיעדרויות תכופות בגלל הנגאובר או בעיות בריאות אחרות הקשורות לצריכת אלכוהול מופרזת.

זה יכול לגרום לרבים עם הפרעת שימוש באלכוהול לאבטלה, מכיוון שמעסיקים עלולים שלא להעסיק אותם לתקופות ארוכות בגלל הסיכון של נסיגה פוטנציאלית במצב ההתמכרות.

השפעות אלה יחד יכולות בסופו של דבר לגרום לאנשים עם הפרעת שימוש באלכוהול לקריסה כלכלית, אם הבעיה לא מטופלת.

המדינות עם שיעורי התמכרות לאלכוהול הגבוהים ביותר

על פי ארגון הבריאות העולמי, יותר מ-1.3 מיליארד בני אדם ברחבי העולם סובלים כיום מהפרעת שימוש באלכוהול. זה אומר שלאחד מכל ארבעה מבוגרים יש בעיה עם שתייה, כאשר השיעורים הגבוהים ביותר הם במזרח אירופה, צפון אפריקה ומרכז אסיה.

ברוסיה יותר מ-18 מיליון איש, כ-12% מהאוכלוסייה, סובלים משימוש מופרז באלכוהול. נמצא שאלכוהול אחראי ליותר ממחצית מכל הרציחות וההתאבדויות.

באוקראינה מוערך ש-7 מיליון איש, כ-15% מהאוכלוסייה, זקוקים לטיפול בהתמכרות. אלכוהול אחראי ליותר מ-60% מהפשיעה ו-70% ממקרי המוות בתאונות.

בפולין מוערך שיש 5 מיליון אלכוהוליסטים, כ-11% מהאוכלוסייה. אלכוהול אחראי ליותר מ-50% ממקרי המוות בתאונות דרכים וכמעט מחצית מכל הרציחות. 

ברומניה 27% מהאוכלוסייה סובלת מאלכוהוליזם, מה שהופך אותה לאחת המדינות המושפעות ביותר באירופה.

בארצות הברית כ-17 מיליון מבוגרים, 7% מהאוכלוסייה, סובלים מהפרעת שימוש באלכוהול.

בנוסף, קהילות רבות בעולם מושפעות מהנטל הכלכלי הנגרם משתייה מופרזת, כמו עלויות בריאות גבוהות ואובדן תפוקה.

הגיע הזמן לדאוג לעצמך

הגיע הזמן לדאוג לעצמך ולבריאותך. תוכנית הגמילה מאלכוהול במרכז מירקלס אסיה בתאילנד יכולה לעזור לך להפסיק לשתות אלכוהול לחלוטין ולהתחיל בחיים חדשים ללא אלכוהול.

בחירה להתחיל את תהליך ההחלמה במרכז הגמילה המוביל בתאילנד תאפשר לך גישה לטיפולים הטובים ביותר הזמינים היום, ותוכל לראות את ההשפעות הבריאותיות החיוביות כבר בימים הראשונים.

מכיוון שהתוכנית מותאמת אישית, השיפור ברווחה והשינויים לטובה לא יהיו קשים לזיהוי – החל משיפור בשינה ויכולת לשמור על משקל בריא.

לחץ כאן: כדי לראות מה כלול בתוכנית הגמילה

מאז נפתח ב-2017, המיקוד העיקרי של צוות המרכז הוא לעזור לאנשים כמוך להפסיק לשתות בבטחה ולהישאר פיכחים לאורך זמן לאחר האשפוז.

אנו רוצים שהשהות איתנו תהיה הפעם האחרונה שתזדקק לטיפול קליני, ונמשיך לתמוך בך גם לאחר החזרה הביתה.

אתה מוזמן ליצור איתנו קשר בכל עת, הצוות שלנו זמין ומוכן לסייע לכל מי שמחפש עזרה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים לחצו כאן >>

 

מידע נוסף שעלול לעניין אותך:

מוכנים לחוות את ההבדל ב-Miracles Asia?

צוות המומחים שלנו להתמכרויות יסייעו לכם לקבל את העזרה שאתם צריכים. התקשרו אלינו עוד היום, או השאירו את פרטיכם על מנת להתחיל את המסע אל גמילה מוצלחת.

לבירורים ומידע

עלוני מידע - מירקלס אסיה

שלחו פרטי התקשרות
לשיחת ייעוץ חינם!

למחירים ועוד פרטים הזינו את פרטי הקשר שלכם וניצור עמכם קשר לשיחת ייעוץ חינם עם איש מקצוע המומחה בתחום ההתמכרויות.