סם הדוקטור – mmc

סם הדוקטור – mmc
סם הדוקטור – mmc

כל השמות של סם הדוקטור: mmc - ממסי

מה זה סם דוקטור? מה זה ממסי? האם דוקטור זה סם ממכר? מה ההשפעות של הסם שנקרא דוקטור? האם יש לו תופעות לוואי לא נעימות? האם דוקטור זה בעצם חגיגת? מה זה הסם הצהוב? מה זה סם ג'י? על שאלות אלו ושאלות על סמים נוספים ענינו במאמר המעניין הבא

סם הדוקטורכמה מילים על סם דוקטור ובהמשך כל התשובות לשאלות שלכם

על מנת להבין מה זה סם הדוקטור ולדון במרכיביו, תופעות הלוואי, חוקיות והשלכות צריך תחילה להבין מה זה "סמי מעצבים". סמי מעצבים הם סמים שיוצריהם עושים בהם שינוי קטן בהרכב הכימי, כדי שהם ייחשבו לחוקיים, לפחות עד שיוציאו גם אותם מהחוק – תהליך בירוקרטי שלוקח זמן רב. כשהם יוצאים מהחוק, עושים עוד שינוי קטן, כדי שיהיה אפשר להמשיך למכור אותם, גם את החומר החדש מוציאים מהחוק וכך הלאה. בגלל שהם חוקיים, כביכול, ניתן לעיתים להשיג אותם בפיצוציות ומכאן שמם הנוסף "סמי פיצוציות". דוגמאות לסמים מהסוג הזה הם חגיגת ונייס גיא.

חשוב לציין, שמאז שהתופעה החלה מחוקקים ברחבי העולם נלחמים בה, וספציפית בישראל חוקקו חוק בשנות ה-2000, שמאפשר למשרד הבריאות לאסור שימוש בחומר חדש, כדוגמת סם מעצבים, בו הם נתקלים עד שהוא ייכנס באופן רשמי לחוק, ככה שגם סם מעצבים חדש מהמדף, שהוא למעשה נגזרת חדשה של סם קודם, נאסר במהירות לפי החוק באופן זמני עד שהוא נכנס רשמית לחוק הקבוע. הסם דוקטור שייך לאותה קטגוריה של סמי מעצבים ושייך לקבוצת החומרים MMC, לכן קוראים לו בעברית ממסי.

סם ממסי

 

שאלות ותשובות על הסם דוקטור וסמים נוספים

 

מה זה סם דוקטור או סם ממסי?

כפי שצוין בהקדמה, סם דוקטור הוא סם ממשפחת הממסי (MMC קיצור של Methyl Meth Cathinone). רכיב הקאתינון מוכר גם מהסם חגיגת. סמי הממסי הם סמים ממריצים סינטטיים שמכינים במעבדות. הדוקטור דומה לקוקאין, רק זול יותר בערך בחצי מחיר. סמי MMC התחילו עם מפדרון או MMC4, בהמשך יצרו נגזרות נוספות כמו הדוקטור שהוא למעשה MMC3. לדוקטור קוראים גם השורף, ממסי או מסי.

 

האם דוקטור זה סם ממכר?

תשובה: דוקטור הוא סם ממריץ, סטימולנט, אשר עובד על מנגנון הדופמין, הגורם להתמכרות מתוך הצורך לצרוך כל פעם כמות גדולה יותר ובתדירות גבוהה יותר בשביל אותה השפעה. תחושת האופוריה, הבטחון העצמי וההרגשה כאילו "אין דאגות" ממכרות אף הן.

mmc

מה ההשפעות של הסם דוקטור?

ההשפעות של שימוש בסם הדוקטור הן כמו של סמים מעוררים אחרים. ההשפעה נחווית כהכלאה בין צריכת קוקאין לאקסטזי (MDMA, מולי בשפת הרחוב):

  • כאב שורף באף ובגרון בעת הנטילה
  • חוסר תאבון
  • ירידה במשקל
  • בטחון עצמי מוגבר
  • תחושת אופוריה
  • ערנות מוגברת
  • שמחה
  • השקטת חרדות לטווח קצר
  • עוררות מינית
  • הסרת עכבות
 

אך עלול לגרום גם ל:

  • העצמת חרדות לטווח הארוך
  • דופק מהיר
  • עייפות
  • כאבי ראש
  • דכאון
  • נעילת לסתות
  • תוקפנות
  • שינויים קיצוניים במצב הרוח
  • בעיות שינה
  • בעיות כלי דם ולב
  • וכמובן שגם התמכרות
 

בגלל שלל ההשפעות של הדוקטור, משתמשים בו הרבה פעמים אנשים הסובלים מחרדה חברתית ולעיתים גם בעלי משקל עודף – הסם מספק "דיאטה" פלוס בטחון עצמי גבוה והתוצאה היא אדם שמח, שכיף לו לצאת למסיבות, שנהנה להתרועע בחברה ואפילו להתנהל בעבודה בא לו יותר בקלות. עד שהכמות התחלתית לא מספיקה וצריך ממנה יותר ויותר ועד להתמכרות, בלתי ניתנת לשליטה, כמו גם תופעות "פחות סימפטיות".

ממסי סם

איך אפשר לדעת אם אני מכור לדוקטור?

תופעות שיכולות להצביע על התמכרות לסם דוקטור כוללות חלק או את כל התופעות הבאות: כשאותה כמות שצרכת בפעמים קודמות כבר לא מספיקה ואתה צריך להשתמש ביותר חומר ובתדירות גבוהה יותר, כשמתחילים לעלות קשיים בהיבטים שונים בחיים – מערכות יחסים, עבודה וכו'; חוסר שקט, חרדות, נזלת ומשיכות באף.

האם מותר לערבב את הדוקטור עם חומרים אחרים?

תשובה: אנחנו ממליצים לא להשתמש בסמים ממכרים ולא חוקיים ואם אתם משתמשים ולא מצליחים להפסיק אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לשיחת ייעוץ, אבל אם אתם כבר משתמשים בסם הדוקטור לפחות תעשו זאת בחוכמה – לא עם אלכוהול ו/או סמים מעוררים אחרים כמו אסיד (LSD) ו/או סם אונס. שימוש בסם דוקטור בשילוב עם אחד משלושת אלו עלול לגרום לצריכה מופרזת הכרוכה בהשלכות בריאותיות והשלכות הרסניות נוספות, ובמקרים מסוימים גם למוות.

 

רוצים יותר מידע ופרטים על תהליך הטיפול במירקלס אסיה?

השאירו כאן פרטים ונציג ישראלי יחזור אליכם עם כל המידע שאתם צריכים לדעת על טיפול במרכז היוקרתי בתאילנד לטיפול בהתמכרויות "מירקלס אסיה"

 

מתי הדוקטור הפך להיות פופולרי בישראל?

הדוקטור התחיל לצבור תאוצה בישראל בשנת 2017, סביב מכת הרעלות קטלנית של סמים בארץ. אז היו נפוצים קוקאין ואקסטזי והמשתמשים פחדו לצרוך אותם ולהגיע לבית חולים וחיפשו תחליף. הדוקטור היה עם השפעה מפקסת יותר מקוקאין ואופוריה שדומה לאקסטזי, במחיר הרבה יותר זול – ככה שמבחינת המשתמשים הוא הגיע בול בזמן. בשנת 2019, כשהוא כבר הספיק לצבור תאוצה, החלה הקורונה ואז הוא הפך לפופולרי יותר, גם בגלל שאנשים נכנסו למצבים כלכליים בעייתיים והיו צריכים לחסוך בכסף אל מול עליית המחירים, שכללה גם עלייה במחירי הסמים, וגם בגלל הזמינות באותה תקופה ביחס לסמים מוברחים אחרים, שלא הגיעו אז לארץ.

 

סם דוקטור תופעות לוואי

למה קוראים לדוקטור גם "השורף"?

בגלל תחושת צריבה שורפת מאוד, המורגשת בגרון ו/או באף בעת הנטילה.

איך צורכים את הדוקטור?

סם הדוקטור מגיע בצורה של קריסטלים גבישיים או אבקה, לשימוש בבליעה או הסנפה, בכמות של 50-150 מ"ג לאפקט של 4-6 שעות.

מה זה סם ג'י?

ג'י הוא אחד מהסמים המשמש כ"סם אונס" או "סם חשק", למעשה מדובר ב-GHB וקוראים לו גם ג'ינה, בשפת הרחוב. מינונים נמוכים של סם ג'י גורמים לעוררות, עלייה בחשק מיני, זקפה לאורך זמן ארוך יותר והנאה ממגע ומין ללא עכבות. מינון של מעט מ"ל יותר כבר יכול לגרום לערפול, אי יציבות, הקאות, פרכוסים ואיבוד זיכרון. רק עוד כמות מעטה מהסם עלולה לגרום לאיבוד הכרה, דום נשימה ועד למוות. הנושא העיקרי שבעייתי בשימוש בסם זה, זה ההבדל המזערי בין כמות שגורמת להנאה לבין כמות שתגרום לסכנת חיים. כמו כן, שילובים שלו עם חומרים אחרים מעלים משמעותית את הסיכון למוות. שילוב אפילו עם כמות קטנה של אלכוהול, כדורי הרגעה, כדורי שינה וקטמין. בנוסף, שילוב עם סמים ממריצים כמו סם דוקטור עלול לגרום לצריכה מופרזת של סם ג'י ועד למנת יתר מסוכנת.

סם דוקטור

מה זה דוסה?

דוסה או טוסי (2C) או טוסיבי (2CB) הוא סם מסוכן, קטלני ויקר, שהגיע לארץ סביב שנת 2019 ומורכב מ-12 סוגי סמים, ומכאן שמו דוסה = 12 בספרדית. הסמים המרכיבים את הדוסה הם ממריצים, דיסוציאטיביים, פסיכדליים והזייתיים – כל סם בעל השפעה עוצמתית בפני עצמו, אז אפשר רק לדמיין מה קורה בשילוב של כולם ביחד. לעיתים מבלבלים בינו לבין סמי ממסי בגלל השם הדומה ממסי / טוסי, אבל אין קשר בין הדוקטור לדוסה.

מה זה הסם הצהוב?

הסם הצהוב הגיע לישראל, ככל הנראה, בשנת 2023 מאוסטרליה, הוא מורכב מאופיואידים סינטטיים ופוגע במערכת הנשימה. בבדיקות מעבדה גילו שהוא מכיל איזוטוניטזן, משכך כאבים חזק ולא חוקי. הסם רק הגיע לארץ וכבר הגיעו מקרים של משתמשים לבתי החולים.

לסיכום, סם הדוקטור, הוא סם ממריץ, שנחשב לתחליף זול של קוקאין. הדוקטור גורם לתופעות די נחמדות בהתחלת השימוש בו – פתאום אפשר להיות יותר פתוחים עם חברים ואנשים חדשים במגוון סיטואציות חברתיות, אין עכבות, יש בטחון עצמי גבוה והבושה נעלמת, תחושת אופוריה, חשק מיני מוגבר ובכלל חשק לחיות ולהנות.

הבעיה היא שסם הדוקטור, כמו סמים ממריצים אחרים, הוא חומר ממכר, ובכל פעם צריך לצרוך ממנו יותר בשביל אותה השפעה שהייתה בשימוש הקודם, וככל שהצריכה מתגברת כך מתחילות גם ההשלכות הבעייתיות של השימוש בסם, כמו: חרדות, כאבי ראש, המחיר הכלכלי, שעולה ככל שהשימוש מתגבר; ועד שהסם משתלט והורס כל דבר טוב שקורה בחיים והופך אותם לבלתי נסבלים. התמכרות לסמים מובילה גם לתחושות קשות של בושה, תסכול, בדידות ובסופו של דבר הגעה לתחתית והושטת יד לעזרה ואנחנו כאן כדי לתת את העזרה הזו, גם אם עוד לא הגעתם לתחתית וגם אם כן.

 

במרכז מירקלס מחכים אנשי טיפול המתמחים בגמילה מסמים, שילוו אתכם בתקופת הגמילה, יעזרו לכם להבין למה הכל התחיל, מה אפשר לעשות כדי לפתור את הפלונטר ואיך אפשר להמשיך לחיות ביום שאחרי הגמילה – חיים מלאים, בריאים ושמחים.

יש לכם שאלות נוספות על הדוקטור?

מעדיפים עצה מדוקטור במקום את הסם דוקטור?

אנחנו כאן כדי לייעץ!

מידע נוסף שעלול לעניין אותך:

מוכנים לחוות את ההבדל ב-Miracles Asia?

צוות המומחים שלנו להתמכרויות יסייעו לכם לקבל את העזרה שאתם צריכים. התקשרו אלינו עוד היום, או השאירו את פרטיכם על מנת להתחיל את המסע אל גמילה מוצלחת.

לבירורים ומידע

עלוני מידע - מירקלס אסיה

שלחו פרטי התקשרות
לשיחת ייעוץ חינם!

למחירים ועוד פרטים הזינו את פרטי הקשר שלכם וניצור עמכם קשר לשיחת ייעוץ חינם עם איש מקצוע המומחה בתחום ההתמכרויות.